Callpoint går in i framtiden

04.11.2025 | av Callpoint AG

Uhr Lästid : 2 minuter


Callpoint AG

04.11.2025, Med integrationen av Callpoint och Tempobrain i Avaris CX skapas en stark centraleuropeisk leverantör för kundupplevelse och personalservice från en enda källa.


Callpoint AG med dotterbolaget Tempobrain AG ansluter sig till holdingbolaget Avaris CX. Därmed stärker gruppen sin närvaro i Centraleuropa och är i framtiden närvarande i Schweiz, Österrike, Tyskland och Bosnien.

Avaris CX med säte i Wien tillhandahåller med sina nuvarande tre dotterbolag Embers, Intelia och Flexia teknologiunderstödda servicelösningar för företag – från callcenter-tjänster (in- och utgående samtal) till backoffice-tjänster och personaluthyrning.

Callpoint med kontor i Basel, Fribourg och Zürich tillhandahåller med 600 anställda callcenter-tjänster inom områdena kundservice, utryckningstjänst och helpdesk. Tempobrain är en personalleverantör med en egen talangpool och erbjuder skräddarsydda tjänster vid uthyrning och förmedling av arbetskraft.

"Med detta steg stärker vi vår närvaro i Centraleuropa och erbjuder nu även i Schweiz skräddarsydda kundtjänsttjänster under Avaris CX:s paraply", betonar VD Günther Haffner. Med-VD Christian Lang tillägger: "Även i den artificiella intelligensens tid är efterfrågan på professionella kundtjänster oförändrat hög. Och i det nuvarande volatila ekonomiska klimatet är flexibla lösningar av särskild betydelse för företag."

För Markus Buser, VD för Callpoint, öppnar detta steg upp långsiktiga framgångs- och tillväxtmöjligheter: "Investeringar i modern teknologi blir allt viktigare och är en framgångsfaktor. Tack vare skalfördelarna inom en större grupp kan vi i framtiden investera mer i innovation och digitalisering samt genomföra sådana projekt mer effektivt."

Om Avaris CX: Avaris CX är moderbolaget till Embers, Intelia, Flexia, Callpoint och Tempobrain och har tillsammans med dessa dotterbolag anläggningar med totalt cirka 1 200 anställda i Österrike, Tyskland, Schweiz och Bosnien och uppnådde 2024 en omsättning på 60 miljoner euro. Avaris CX är således en av de största leverantörerna av teknologiunderstödda kundservicelösningar för företag i alla storlekar i hela DACH-regionen. Ägare av Avaris CX är det i Wien baserade oberoende investmentbolaget AG Capital och tidigare delägare i dotterbolagen.

Presskontakt:
Markus Buser
E-post: markus.buser@callpoint.ch
Webb: callpoint.ch och avariscx.com


À retenir de cet article: « Callpoint går in i framtiden »

Callpoint AG

PointCompany™ står för professionella, försäljningsorienterade dialogmarknadsföringstjänster inom områdena online, callcenter och CRM. Som ett ägarlett generalagentur är vi din pålitliga partner längs kundlivscykeln från kundanskaffning, -utveckling till 24-timmars eftermarknadsservice över olika kanaler och språk.

Om du vill vinna nya kunder och öka försäljningen är du hos oss på rätt plats. Dra nytta av våra tvärmediala metoder för leadgenerering inom privatkundssegmentet eller den specialiserade och individuella sales assistant-metoden för extraordinära resultat i B-to-B marknadsbearbetning. Vi scannar marknaden för dig efter lukrativa projekt, genererar värdefulla möten för din försäljningsstab eller säljer dina produkter direkt via telefon.

All marknadsinformation flödar in i vår kundspecifika CRM för vidare dataanalys och klustring. Med detta drar du nytta av ett extremt effektivt lead management-program, individuellt anpassat för ditt företag.

För att stödja befintliga kunder erbjuder vi 7x24 h customer care-, jour- och hotlinetjänster på fyra språk. Inom bara sex år har vi vuxit till den ledande, kvalitetscertifierade dialogmarknadsföringstjänsteleverantören med 230 arbetsplatser och över 300 erfarna medarbetare i Baden, Basel och Genève.

PointCompany™ - din partner för strategiskt försäljnings- och kundtjänststöd

Våra dialogmarknadsföringstjänster: - Digital- och social CRM-tjänster - Contact Center-tjänster (kundsupport 7x24 h / telefonsmarknadsföring / telesales) - CRM-lösningar och tjänster - Konsultation och projektledning

Ring oss, vi ger dig kostnadsfri och icke-bindande rådgivning.

Källa : Callpoint AG, pressmeddelande

Originalartikel på tyska publicerad den: Callpoint geht in die Zukunft


Automatisk översättning från tyska med stöd av artificiell intelligens. Innehållet har granskats för svenskspråkiga läsare. Endast originaltexten i pressmeddelandet är juridiskt bindande.