Lästid : 3 minuter
Inom ramen för moderniseringsinitiativet har Manor under en 10-månaders ombyggnadsfas förnyat cirka 10 000 m² av dam-, herr-, sko-, accessoar- och underklädesavdelningarna i varuhuset i Genève. På två våningar har en mångfald av över 40 nya internationella märken tillkommit, som alla presenteras i en omsorgsfullt utformad miljö. Denna omfattande omprofilering ger Genève-flaggskeppsbutiken en ny lyster och stärker dess roll som en stilpräglad adress i regionen.
Öppna ytor, kuraterade temavärldar samt visuella accenter skapar en inbjudande atmosfär som erbjuder utrymme för upptäckter och inspiration. Den nya designen inbjuder till att upptäcka trender, kombinera delar med varandra och utforska olika stilar - en miljö som gör mode intuitivt och angenämt upplevbar.
Mångfaldig, stilfull, aktuell: ett förnyat varumärkesportfölj.
Manor har avsevärt utökat modeutbudet i varuhuset i Genève och introducerar, förutom de etablerade prisvärda Manor egna märkena, cirka 40 nya internationella märken. Detta skapar ett bredare och mer samtida urval som förenar internationella designersmärken, moderna casual brands och samtida mode, både för damer och herrar.
För damer finns exempelvis nya märken som Iro, Moose Knuckles, Pablo, Drykorn, Allsaints, Hod Paris, Suncoo Paris, From Future, Closed, Lois, Paige, Majestic Filatures Paris, Pyrenex, Boss, Momoni, Peuterey, Inès de la Fressange samt Raffaello Rossi. Bland de nya märkena för herrar ingår Sandro, Moose Knuckles, Tiger of Sweden, PS Paul Smith, IKKS, Closed, Drykorn, Allsaints, From Future, Studio Seidensticker, G-Lab, Schott NYC, Pyrenex, Majestic Filatures Paris, Peuterey, Fursac, Hackett London, Bonheur, Figaret och Scaglione.
Sammanställningen reflekterar trender och regionala behov, och understryker strävan att erbjuda modekompetens på hög nivå.
I korthet: de nya modeytorna i Manor flaggskeppsbutiken Genève:
- Cirka 10 000 m² helt förnyade modeytor - en av de mest moderna modeområdena i Schweiz - Över 40 nya internationella märken - däribland Sandro, Iro, Moose Knuckles, PS Paul Smith, Momoni, Allsaints, Closed, Drykorn och From Future - Bredare och mer samtida modeutbud för damer och herrar - från designersmärken till contemporary brands - inklusive rådgivning och service - Öppna, inspirerande ytor med kuraterade temavärldar för enkel kombination och upptäckande - En flaggskeppsbutik med ny lyskraft: stilpräglad för regionen och en del av Manors nationella modernisering
Manor moderniserar modeytor i 12 stora varuhus.
Presentationerna av det nya modeutbudet följer Manors typiska 360-graderskoncept, vilket inkluderar alla kontaktpunkter i shoppingupplevelsen: från skyltfönster och butiksdesign till digitala bildvärldar och kommunikation på manor.ch, appen och sociala medier.
För första gången implementerades företagets nya modekoncept 2024 i Manors varuhus i Basel och Lausanne. 2025 tillkom Lugano, Vevey och nu Genève. Under de kommande två åren följer varuhusen Chavannes, Emmen, Fribourg, Winterthur, Aarau, Monthey, Zürich Letzipark samt Zürich flaggskeppsbutik år 2028. Manor förnyar över 20 000 m² yta och investerar därmed enbart inom modeområdet omkring 50 miljoner CHF till förmån för kundupplevelsen.
Andra varuhus kommer också att uppleva punktförnyelser, vare sig det gäller sortimentsattraktivitet, varumärkesportfölj, utseende och känsla eller en modern presentationsscenari, alla anpassade efter lokala förhållanden och kundbehov.
Redaktörens anmärkning: Bildrättigheterna tillhör respektive utgivare.
Historien om Manor börjar i slutet av 1800-talet (betydelsefull för företagets senare utveckling) i den fransk- och tysktalande Biel. Här blir bröderna och grossisthandlarna Ernest och Henri Maus - sedan 1901 med grossistföretaget Maus Frères i Genève - vänner med sin kund, detaljhandlaren Léon Nordmann. År 1902 öppnar de tre framsynta affärsmännen tillsammans varuhuset 'Léon Nordmann' på Weggisgasse i Luzern. Det betraktas som det egentliga ursprunget för dagens företagsgrupp. Under tidens gång uppstod många varuhus av familjeföretaget i Schweiz.
Företagsnamnet Manor - sammansatt av namnen Maus och Nordmann - skapades omkring 1965 när en ny företagsidentitet byggdes upp. Samtidigt anpassades de dåvarande olika namnen på varuhusen regionalt: Rheinbrücke för Basel och Liestal, Nordmann för centrala Schweiz, Vilan för Zürich/ost-Schweiz, Placette för franska Schweiz, Innovazione för Ticino. Sedan 1994 har alla varuhus i tysktalande Schweiz tillhört företaget, sedan september 2000 också alla hus i västra Schweiz och Ticino med namnet Manor.
Manor AG med huvudkontor i Basel är ett dotterbolag till Maus Frères Holding i Genève. Den största schweiziska varuhuskedjan välkomnar sina kunder på de mest attraktiva platserna i landet och bidrar därmed till att vitalisera de schweiziska städerna. Samtidigt följer företaget en omnikanalstrategi (användning och koppling av fysiska butiker och onlinebutik) och driver på manor.ch även en online-marknadsplats för utvalda tillverkare och märkespartners. Företaget är representerat i alla delar av landet, sysselsätter cirka 7900 anställda och utbildar över 200 lärlingar.
Manor-gruppen består av 59 Manor-varuhus, 27 Manor Food mataffärer och 23 Manora-restauranger. Totalt erbjuder Manor över en miljon artiklar från cirka 2800 leverantörer från hela världen. Av dessa är omkring 700 lokala producenter som i Manor-programmet 'Lokal' bl.a. levererar säsongsbetonade produkter till Manor Food mataffärer. Manor är stolt över ett sortiment med över 5000 lokala produkter och stödjer därmed jordbrukare och lokala företag samt främjar lokal odling. Även för beredningen av rätterna i Manora-restaurangerna används färska ingredienser av högsta kvalitet och certifierade lokala produkter från en radie av maximalt 30 kilometer.
Obs: Texten "Om oss" är hämtad från offentliga källor eller från företagsprofilen på HELP.ch.
Källa : Manor AG, pressmeddelande
Originalartikel på tyska publicerad den: Ein neues Modekapitel für die Westschweiz
Automatisk översättning från tyska med stöd av artificiell intelligens. Innehållet har granskats för svenskspråkiga läsare. Endast originaltexten i pressmeddelandet är juridiskt bindande.