Lidl förlänger sitt engagemang för damfotboll genom UEFA-partnerskapet fram till 2030

24.10.2025 | av Lidl Schweiz AG

Uhr Lästid : 3 minuter


Lidl Schweiz AG

24.10.2025, Lidl, en av de ledande detaljhandlarna i Schweiz och Europa, meddelar förlängningen av sitt framgångsrika UEFA-partnerskap och kommer att fortsätta sitt engagemang inom damfotboll som partner för UEFA:s damlandslagstävlingar i fotboll fram till 2030. Efter den fenomenala framgången med UEFA Women's EURO 2025 i Schweiz, som nådde över 400 miljoner fans världen över, är Lidl nu partner för UEFA Women's EURO 2029, Women's European Qualifiers 2028/29 och UEFA Women's Nations League 2025, 2027 och 2029, vilket fördjupar sitt engagemang för att främja hälsa, medvetenhet och empowerment genom sport.


Utvidgning av Lidls engagemang för damfotboll: 2025-2030

Det utökade UEFA- partnerskapet inom damfotboll omfattar följande turneringar: - UEFA Women's EURO 2029 - Europeiska damkvalifikationsturneringar 2028/29 - UEFA Women's Nations League 2025, 2027 och 2029

Vid UEFA Women's EURO 2029 kommer det populära Lidl Kids Team återigen att vara med och erbjuda barn den unika möjligheten att gå hand i hand med damfotbollens stjärnor in på planen och inspirera nästa generation av idrottare och fans.

Bygga vidare på en extraordinär framgång

Grunden för detta utökade partnerskap lades med de anmärkningsvärda turneringarna under de senaste två åren. I år kunde UEFA Women's EURO 2025 i Schweiz bygga vidare på denna framgång, då Lidl var närvarande på alla åtta värdplatser och arenor. Turneringen välkomnade över 650 000 fans till arenorna och nådde mer än 400 miljoner tittare över hela världen. Inom ramen för sina varumärkesaktiviteter delade Lidl ut över 250 000 fruktbägare i fanzonerna och framför arenorna för att främja en hälsosam livsstil. Med stolthet presenterade Lidl också Lidl Awareness Team. Nästan 60 Lidl-medarbetare såg till att alla fans kände sig säkra och respekterade samt förkroppsligade värderingarna av samhörighet och mångfald.

I centrum för Lidls aktiviteter vid UEFA Women's EURO 2025 stod engagemanget för att inspirera flickor och unga kvinnor. Detaljhandlaren anordnade ett internationellt Lidl Youth Camp i Basel som förenade 100 flickor i åldern 14 till 17 år från 18 länder och erbjöd dem expertcoaching, näringsworkshops och möjligheten att skapa varaktiga vänskaper. Dessutom odlades och donerades mer än tolv ton färska frukter och grönsaker vid Lidl Frischefeld i Rapperswil-Jona till behövande, vilket understryker Lidls engagemang för medveten näring och för samhället.

Skapa lika passion för sport

Med detta partnerskap arbetar Lidl för en lika passionerad entusiasm och stöd till damfotboll. Genom samma engagemang för synlighet, aktivering och publikengagemang som för herrsport bidrar Lidl till att damsport får det passionerade stödet den förtjänar.

Pressekontakt:
Medietjänst
Dunantstrasse 15
8570 Weinfelden
Tel.: +41 (0)71 627 82 00
E-post: media@lidl.ch


À retenir de cet article: « Lidl förlänger sitt engagemang för damfotboll genom UEFA-partnerskapet fram till 2030 »

Lidl Schweiz AG

Lidl Schweiz står för högsta kvalitet till lägsta pris. Som smart-discountförening fokuserar vi på det väsentliga. Genom våra effektiva processer och förtroendefulla samarbeten med våra partners garanterar vi ett enastående pris-prestandaförhållande och ett genomtänkt sortiment.

Våra kunder kan alltid förlita sig på den kända Lidl-kvaliteten och färskheten av produkterna. Våra medarbetare arbetar varje dag för att ge våra kunder en okomplicerad köpupplevelse.

Vi är medvetna om vårt ansvar gentemot våra medarbetare och affärspartners, samt för miljö och samhälle. Sedan 2009 har vi framgångsrikt varit verksamma i Schweiz och är en dynamisk och pålitlig arbetsgivare.

Källa : Lidl Schweiz AG, pressmeddelande

Originalartikel på tyska publicerad den: Lidl verlängert sein Engagement für den Frauenfussball durch die UEFA-Partnerschaft bis 2030


Automatisk översättning från tyska med stöd av artificiell intelligens. Innehållet har granskats för svenskspråkiga läsare. Endast originaltexten i pressmeddelandet är juridiskt bindande.