Med UEFA Women's EURO 2025 understryker Lidl sitt långsiktiga engagemang för en hälsosam livsstil, ungdomars personliga utveckling och främjandet av damfotboll. Inom ramen för denna turnering lanserar Lidl flera aktiviteter och initiativ för att främja näringsutbildning, ungdomsutveckling och inkludering - för både fans och spelare. Många åtgärder äger rum både i fanzonerna och utanför spelplanen och behandlar samhällsrelevanta frågor för att åstadkomma en förändring tillsammans.
Lidl Youth Camp - Skapa perspektiv för unga kvinnor UEFA Women's EURO 2025 präglas av äkta laganda och levande värderingar. Lidl vill använda denna miljö för att göra en bestående skillnad genom hållbart engagemang. Därför utnyttjar Lidl partnerskapet med UEFA för att utveckla ett program för unga kvinnor med fokus på fotboll och en hälsosam livsstil - Lidl Youth Camp i Basel. Helgprogrammet erbjuder 100 unga kvinnor från hela Europa ett utrymme där de kan upptäcka sin potential, driva sina ambitioner och bli starkare tillsammans. Läget hålls från den 25 till 28 juli 2025. Lidl Schweiz möjliggör för totalt 20 tjejer från Schweiz att delta i lägret.
Fan Zones - Fräschhet, spel och rörelse för alla Även i år stödjer Lidl kunder och fans i att fatta medvetna beslut - för sig själva, sina medmänniskor och planeten. Därför finns det i alla spelstäder fanzoner med fräschstations där färska fruktbägare erbjuds som ett nyttigt snacksalternativ. De inte bara ger variation och fräschhet på tallriken utan ger också fansen en naturlig energiboost. Nathalie Forrer, marknadschef Lidl Schweiz: "Idrott är en viktig del av vårt långsiktiga engagemang för hälsa och medveten näring. I våra fanzoner kommer vi att skapa bra stämning och uppmuntra fansen till en aktiv livsstil med olika lekfulla element som en XXL- darttavla eller ett dribblingsområde.
Awareness Team - För en respektfull stadionupplevelse I sommar kommer Lidl i samarbete med UEFA att sätta in awareness-team på alla åtta arenor vid 31 matcher. Det är både medarbetare från Lidl samt erfarna team från Guardian Angels som arbetar för en inkluderande och respektfull miljö för alla fans. Dessa awareness-team främjar rättvisa och respekt på alla arenor och finns som vänliga ansikten bland publiken för att erbjuda stöd, främja sammanhållning och säkerställa att alla kan dela glädjen av spelet.
Det Fräscha Fältet - Upplev näring För att medvetandegöra fotbollsfans, schweizare och turister om medveten näring och fräschhet har Lidl planterat ett fält i Rapperswil-Jona vid Zürichsjön, format och i storlek av en fotbollsplan. Ett fält med åtta sorters frukt och grönsaker som totalt levererar över 15 ton färska produkter. Lidl donerar därefter skörden till olika organisationer. En höjdpunkt på det fräscha fältet är den fräscha stigen: Besökare går igenom olika stationer på fältet och lär sig på ett lekfullt sätt fakta om medveten näring, frukt och grönsaker samt UEFA Women's EUROs historia.
Pressekontakt: Medieavdelning Dunantstrasse 15 8570 Weinfelden Tel.: +41 (0)71 627 82 00 E-post: media@lidl.ch
Lidl Schweiz står för högsta kvalitet till lägsta pris. Som en smart-discount fokuserar vi på det väsentliga. Genom våra effektiva processer och förtroendefulla samarbete med våra partners garanterar vi ett enastående pris-prestandaförhållande och ett genomtänkt sortimentserbjudande.
Våra kunder kan alltid lita på den välkända Lidl-kvaliteten och produkternas fräschhet. Våra medarbetare arbetar varje dag för att ge våra kunder en okomplicerad shoppingupplevelse.
Vi är medvetna om vårt ansvar för våra medarbetare och affärspartners, samt för miljön och samhället. Sedan 2009 är vi framgångsrika i Schweiz och en dynamisk och pålitlig arbetsgivare.
Källa : Lidl Schweiz AG, pressmeddelande
Originalartikel på tyska publicerad den: NEVER STOP GROWING: Lidl bei der UEFA Women's EURO 2025(TM) - Lidl Schweiz AG
Automatisk översättning från tyska med stöd av artificiell intelligens. Innehållet har granskats för svenskspråkiga läsare. Endast originaltexten i pressmeddelandet är juridiskt bindande.