Sebastian Jacobs är ny förlagschef hos Betty Bossi

17.12.2025 | av Betty Bossi

Uhr Lästid : 2 minuter


Betty Bossi
Bildrättigheter: Betty Bossi

17.12.2025, Med den erfarna mediestrategen vill företaget utöka sin räckvidd och vinna nya annonsörer.


Betty Bossi har anställt Sebastian Jacobs, en erfaren expert inom marknadsföring och läsarmarknad, som ny förlagschef. Sedan november 2025 ansvarar Jacobs för Betty Bossis print- och digitalabonnemang samt annonsmarknaden för Betty Bossi Media.

Den 46-åriga branschexperten inom B2B- och B2C-marknadsföring har omfattande erfarenhet av att bygga kundlojalitet, community-engagemang och varumärkessamarbeten. I många år har han arbetat med den digitala transformationen av medieföretag. Genom att fokusera på personaliserad kundkommunikation, nya distributionskanaler och datadrivna processer har han bidragit till att göra regionala medieföretag redo för framtiden.

Varumärkeskampanj med fokus på yngre målgrupp

Med filmen "Hallo Betty" upplever märket för närvarande ett starkt uppsving i uppmärksamhet. "Filmen är en lyckträff för oss", säger Jacobs. "Den berättar vår historia och våra värderingar och gör Betty Bossi relevant även för Generation Y och Z."

Parallellt med filmpremiären lanserar företaget en omfattande digital varumärkeskampanj som specifikt riktar sig till dessa yngre målgrupper. "Genom detta öppnar vi också dörrar för annonsörer till en digitalt orienterad, köpstark community med hög mat- och livsstilsaffinitet."

Trovärdighet som starkaste tillgång

Jacobs ser Betty Bossis styrka tydligt i varumärkets trovärdighet: "Betty Bossi är Schweiz första mat-influencer. Vårt förtroende hos vår community är vår starkaste tillgång – och detta överförs direkt till de varumärken som är närvarande i våra miljöer." Med Betty Bossis upplaga på miljoner i tidningar, receptplattformar, sociala medier och nyhetsbrev erbjuder Betty Bossi en attraktiv annonsmiljö med stort genomslagskraft.

Även 2026 vill företaget fortsätta att vara i ropet. Det firar sin 70-årsdag med en helårslång Happy Birthday-kampanj. Dessutom lanserar de en live-kokshow i DASZELT i form av ett "matlagnings- och middagspektakel", som stannar i fem städer och är också lämpat för kund- och teamhändelser.

Mediakontakt

Viviane Bühr, Chef för företagskommunikation hos Betty Bossi
Tel. +41 44 209 19 73, kommunikation@bettybossi.ch

Betty Bossi, Division av Coop Genossenschaft, Baslerstr. 52, Postbox, CH-8021 Zürich

Redaktörens anmärkning: Bildrättigheterna tillhör respektive utgivare. Bildrättigheter: Betty Bossi


À retenir de cet article: « Sebastian Jacobs är ny förlagschef hos Betty Bossi »

Betty Bossi

Betty Bossi är det ledande schweiziska kulinariska företaget. Sedan 1956 har den fiktiva kocken och kultfiguren Betty Bossi följt alla på den enklaste vägen till njutning – med enkla och lyckosäkra recept, smarta kökshjälpmedel och innovativa matprodukter.

Med stor passion utvecklar vi produkter och tjänster kring matlagning, bakning och njutning längs hela värdekedjan: från receptidén och nya matprodukter till kulinarisk uppsättning på bild och video. På så sätt inspirerar och följer vi alla på den enklaste vägen till njutning.

Obs: Texten "Om oss" är hämtad från offentliga källor eller från företagsprofilen på HELP.ch.

Källa : Betty Bossi, pressmeddelande

Originalartikel på tyska publicerad den: Sebastian Jacobs ist neuer Verlagsleiter bei Betty Bossi


Automatisk översättning från tyska med stöd av artificiell intelligens. Innehållet har granskats för svenskspråkiga läsare. Endast originaltexten i pressmeddelandet är juridiskt bindande.