Vi är glada över att World eXperience Tour har blivit en mycket viktig del av vårt detaljhandelsområdes evenemangskalender, säger Philipp von Czapiewski, Managing Director TUI Suisse. Formatet uppskattas av alla inblandade eftersom det erbjuder en unik blandning av professionella element och personliga möten. Dessutom ger vi nya accenter i programmet varje år, där våra hotellpartners TUI Blue, Atlantica och Grecotel stod i fokus denna gång.
Professionella impulser inbäddat i grekisk gästfrihet
Gruppen var inkvarterad på Atlantica Beach Resort i södra Kos, som med sitt direkt läge vid havet och det stora hotellområdet erbjöd en idealisk inramning. Efter ankomsten njöt gästerna av en inhemsk middag på den charmiga hotellens egen taverna Elea, där den första resedagen avslutades. Den andra dagen ägnades åt professionellt innehåll kring TUI och dess partners, som i år återigen var inbäddat i ett interaktivt workshop-format. Vid totalt sex stationer med experter från TUI Product & Flightcenter, TUI Sales & Operations, Robinson, Edelweiss och Swiss, TUI Cruises med Mein Schiff & Hapag-Lloyd Cruises samt Cruisetour, hade deltagarna chansen att testa sina kunskaper och få värdefulla impulser och praktisk information. Reseexperterna hade också möjlighet att inspektera vuxenhotellet Atlantica Belvedere Resort, där workshops anordnades.
På kvällen väntade en utflykt till den traditionsrika bergsbyn Zia med sin hisnande panoramautsikt över ön och Egeiska havet. Där njöt gruppen av den berömda solnedgången på den berömda tavernan Oromedon, som gör Zia till en av de mest populära utflyktsmålen på ön.
Brett TUI hotell- och upplevelseportfölj i fokus
Nästsista dagen ägnades åt den omfattande hotell-, aktivitets- och tourportföljen som TUI erbjuder på Kos. På morgonen åkte deltagarna med buss till de två eleganta hotellen TUI Blue Palazzo del Mare och Grecotel LUXME, samt TUI Kids Club Grecotel Casa Paradiso, som återspeglar mångfalden och kvaliteten i hela utbudet - från exklusiv rekreation till bekymmerslösa familjesemestrar. Eftermiddagen erbjöd möjligheten att delta i några av de mest populära turistaktiviteterna för att uppleva Kos på plats. Alternativen inkluderade en katamaran-tur, en guidad tur genom Kos stad samt en kulinarisk utflykt med stopp vid en olivoljetillverkning och på en vingård. Efter intensiva intryck i strålande solsken väntade en annan lysande höjdpunkt på kvällen för deltagarna: den traditionella avskedsfesten av World eXperience Tour, som denna gång hade temat Neon Night. Den sista kvällen på Atlantica Beach Resort avslutades således i glada och färgstarka toner.
Besök på Robinson Daidalos och upptäckten av sydkusten
Den sista resedagen började för partnerförsäljningens verkställande direktörer och TUI Suisse management teamet med workshops om aktuella ämnen under en frukost på nära Robinson Daidalos, som hör till TUI:s försäljningsstorsäljare på Kos. Vid lunchtid hade gästerna ännu en gång möjlighet att delta i olika utflykter och lokala aktiviteter. Bland annat inkluderades ett besök i den charmiga staden Kardamena vid sydkusten, som imponerade resespecialisterna med sin hamnpromenad och de många möjligheterna till shopping och njutning. Efter lite fritid på hotellet och ett sista dopp i havet begav sig delegationen från World eXperience Tour under kvällen åter hemåt.
Bidrag till minskning av koldioxidavtryck och utvecklingsprojekt
Vid genomförandet av World eXperience Tour lägger TUI Suisse stor vikt vid att hålla det ekologiska fotavtrycket så lågt som möjligt och samtidigt främja de positiva effekterna av turismen i semesterdestinationerna. Tillsammans med flygpartnern Edelweiss har TUI investerat i Sustainable Aviation Fuel för att bidra till minskningen av flygrelaterade koldioxidutsläpp. TUI Suisse stödjer dessutom TUI Care Foundation med ett betydande bidrag. Den oberoende stiftelsen initierar och främjar projekt runt om i världen, som ger unga människor möjligheter till utbildning och träning.
Mediekontakt:
TUI Suisse Ltd
Hagenholzstrasse 60
8050 Zürich
Denna artikel publicerades ursprungligen den 1 oktober 2025 på TUI Suisse- webbplatsen.
TUI Suisse Ltd är det tredje största turistföretaget på den schweiziska marknaden. Som en resegeneralist är TUI en högkvalitativ rese- och upplevelseleverantör som erbjuder den största och bredaste turistproduktportföljen på den schweiziska marknaden till det bästa pris-prestandaförhållandet. Produktportföljen sträcker sig från paketresor, turer och aktiviteter på destinationen till kryssningar, hyrbilar och husbilar. Förutom kärnvarumärket TUI inkluderar företaget varumärkena airtours och Cruisetour. Distributionen sker genom mer än 50 egna resebyråer i tyska och franska Schweiz och genom det egna online-portalen www.tui.ch samt genom 450 partnerresebyråer i hela Schweiz.
TUI Suisse Ltd är ett helägt dotterbolag till TUI Group. Som en av världens ledande koncerner inom turism erbjuder företaget integrerade tjänster till sina 27 miljoner kunder. TUI Group inkluderar över 400 hotell och resorts med premium-varumärken som RIU, TUI Blue och Robinson och 16 egna kryssningsfartyg, från lyxklassen MS Europa och MS Europa 2 och expeditionsfartyg till Mein Schiff-flottan från TUI Cruises och kryssningsfartyg på Marella Cruises i Storbritannien. Det globala ansvaret för hållbar ekonomisk, ekologisk och social verksamhet är kärnan i företagets kultur. Den av TUI initierade TUI Care Foundation fokuserar med projekt i 25 länder på turismens positiva effekter, utbildning och träning samt stärkande av miljö- och sociala standarder.
Källa : TUI Suisse Ltd, pressmeddelande
Originalartikel på tyska publicerad den: TUI Suisse bringt die World eXperience Tour 2025 nach Kos
Automatisk översättning från tyska med stöd av artificiell intelligens. Innehållet har granskats för svenskspråkiga läsare. Endast originaltexten i pressmeddelandet är juridiskt bindande.